محصول به سبد خرید اضافه شد
0

سوغات تبریز

دسته‌بندی: سوغات
تاریخ: 30 مهر 1401
بازدید: 116

برای خرید سوغات در تبریز گزینه های مختلفی پیش روی شماست. اول از همه شیرینی های خوشمزه و معروف تبریز که امکان ندارد به این شهر سفر کنید و از شیرینی های متنوعی که در این شهر پخت و عرضه می شود غافل شوید. در کنار خوراکی های خوشمزه، فرش، کیف و کفش، تابلو و سایر صنایع دستی این شهر نیز گزینه مناسبی برای خرید سوغات محسوب می شود.

خوراکی های تبریز

پنیر لیقوان

پنیر لیقوان تبریز.jpg

مهم نیست که به این شهر سفر کرده باشید با نه آوازه پنیر لیقوان تبریز حتما به گوشتان خورده است. شما ممکن است در هر شهری دسترسی به این پنیر خوشمزه داشته باشید اما کافی است تنها یکبار اسن پنیر خوشمزه را در زادگاه اصلیش یعنی شهر تبریز امتحان کنید تا متوجه شوید این پنیر لیقوان کجا و آن کجا.

باقلوا

باقلوا تبریزی.jpg

با بلوا هم جزو خوراکی هایی است که نمی شود به تبریز سفر کرد و از آن غافل شد. مطمئن باشید باقلوایی که از تبریز خریداری میکنید عطر و طعمش با تمام باقلواهایی ‌که تا امروز خوردید متفاوت است. یکی از بهترین مکان هایی که می توانید در آنجا هم باقلوا بخورید و هم خریداری کنید باقلوا لذت سنتر تبریز است. به خیابان ولیعصر فلکه بزرگ که بروید کنار داروخانه نژاد امین، کافه باقلوای لذت سنتر را مشاهده خواهید کرد.

قرابیه

قرابیه تبریزی .jpg

یکی از معروف ترین شیرینی های تبریز قرابیه است. این شیرینی جایگاه ویژه ای در مراسمات عروسی و جشن های مردم تبریز دارد. در کنار طعم لذیذ این شیرینی. پخت آن بدون روغن نیز بسیار حائز اهمیت است. بنابراین این شیرینی می تواند گزینه مناسبی برای کودکان و یا سالمندان و ورزشکارانی باشد که باید از روغن اجتناب کنند. خوشبختانه قرابیه را از بسیاری از شیرینی فروشی های تبریز می توانید تهیه کنید اما یکی از معروف ترین مکان ها برای خرید قرابیه که بیشتر مردم تبریز توصیه میکنند قنادی رکس است. این قنادی از قدیمی ترین های تبریز است و در حال حاضر دو شعبه دارد؛ یکی در خیابان امام و دیگری در مرکز خرید لاله در میدان شهدا واقع شده است.

نوقا

نوقا تبریز .jpg

نوقا یکی از شیرینی های خوشمزه تبریزی است که شبیه به گز است. این شیرینی خوشمزه از شکر، سفیده تخم‌مرغ، گردو، وانیل و نان میکادو تهیه می شود. نوقا از جمله شیرینی های محبوب قدیمی تبریزی ها است. شما می توانید این شیرینی خوشمزه را از اکثر شیرینی فروشی های تبریز و همچنین بازار تبریز خریداری و نوش جان کنید.

اریس

اریس تبریز .jpg

یکی از معروف ترین شیرینی های تبریز اریس است که برای پخت آن از شیر، شکر، وانیل، پسته، کاکائو و مواد دیگری استفاده می شود. شیرینی اریس انواع و طعم های مختلفی دارد نمونه از آن شامل نوع تسبیحی، شیری کشی و کاکائویی می شود. اریس را می توانید در بازار تبریز پیدا کنید.

آجیل تبریز

آجیل تبریز .jpg

یکی از خوراکی های معروف تبریز آجیل است. شهرت آجیل تبریز به قدری زیاد است که به کشورهای اروپایی و برخی کشورهای آسیایی صادر می شود. این خوراکی محبوب در بیشتر جشن ها و مراسمات تبریز استفاده می شود و هزینه نسبتا بالایی دارد. برای خرید آجیل در تبریز می توانید به سراغ آجیل تواضع که در کنار دانشگاه تبریز قرار گرفته است بروید.

rezazadeh

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

فروشگاه اینترنتی فراهم، مرکز خرید انواع سوغات، قهوه ، شکلات ایرانی و خارجی ، لوازم جانبی قهوه ، انواع دستگاه های قهوه می باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به تیم سان ادمین می باشد.
Copyright © 2020 sunadmin