محصول به سبد خرید اضافه شد
0

جاهای دیدنی تبریز

دسته‌بندی: مقالات
تاریخ: 30 مهر 1401
بازدید: 132

تبریز از جمله شهرهایی است که بخاطر موقعیت جغرافیایی، پیشینه تاریخی و ساخت و ساز شهری اش سلیقه های متفاوتی را برای سفر کردن در برمی گیرد. چه علاقه مند به گشت و گذار در طبیعت باشید، چه شیفته مکان های تاریخی باشید و چه دلتان اقامت در یک شهر لوکس با مردمانی مهمان نواز و خوراکی هایی خوشمزه بخواهد تبریز گزینه مناسبی برای شماست. در ادامه با تعدادی از جاذبه های دیدنی این شهر آشنا می شویم.

جاذبه های تاریخی تبریز

بازار بزرگ تبریز

بازار بزرگ تبریز.jpg

بازار بزرگ تبریز همانطور که اشاره کردیم بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده جهان است و به ثبت جهانی یونسکو نیز رسیده است‌. این بازار یکبار بر اثر زلزله کامل ویران شد و پس از آن به طور کامل بازسازی شد. در بازار تبریز مدرسه، مسجد و کاروانسراهای تاریخی زیادی وجود دارد که نمای این اماکن با آجر و گنبد ها و طاق های زیبا ساخته شده است و بر جذابیت های بصری این بازار افزوده است. این بازار در هسته میانی شهر تبریز قرار دارد و از سمت شرق به عالی قاپو و از سمت غرب به مسجد جامع، و از قسمت شمال بخش هایی از رودخانهٔ مهران رود رو در بر می گیرد. ساعت کار حجره های موجود در بازار بزرگ تبریز از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر است.

خانه مشروطه تبریز

خانه مشروطه تبریز.jpg

خانه مشروطه شاید در ظاهر یک خانه تاریخی‌ معمولی باشد اما اینطور نیست. در این خانه انقلابی شکل گرفته است به نام انقلاب مشروطه. این خانه ابتدا متعلق به حاج مهدی کوزه‌ کنانی بوده و بعد ها به سفارش ایشان برای تجمع سران مشروطه و مردم اختصاص داده شد. این ساختمان نمای بسیار زیبایی دارد و در حال حاضر در این ساختمان تندیس بسیاری از سران مشروطه و وسایل اختصاصی آنان قرار داده شده و به عنوان موزه مشروطه شناخته می‌شود.

مسجد کبود تبریز

مسجد کبود تبریز.jpg

یکی از معروف ترین آثار تاریخی شهر تبریز مسجد کبود است که در خیابان امام خمینی روبروی کوچه صدر و کنار پارک خاقانی واقع شده است. مسجد کبود متعلق به دوره قراقویونلوها است که به نام های عمارت مظفریه و مسجد جهانشاه نیز شهرت دارد. بنای تاریخی و آجری مسجد کبود با سبک معماری آذری توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب می کند. کاشی کاری های ظریف فیروزه ای و سقف لاجوردی طلا کاری شده این مسجد باعث شده تا به آن لقب فیروزه اسلام را بدهند. این مسجد در سال 1310 به ثبت آثار تاریخی ملی رسیده است.

جاذبه های طبیعی تبریز

روستای کندوان

روستای کندوان .jpg

روستای کندوان یکی از جاذبه های طبیعی منحصر به فرد کشور است که در نزدیکی شهر تبریز واقع شده است. این روستای ۷۰۰۰ ساله جزو سه روستای صخره ای جهان است و از این نظر اهمیت ویژه ای دارد. در واقع آن چیزی که این روستا را متمایز کرده است خانه هایی است که در دل صخره ها واقع شده است و تفاوت آن نسبت به کاپادوکیا در کشور ترکیه این است که هنوز هم مردم محلی در این خانه ها سکونت دارند. توصیه می کنیم در سفر به شهر تبریز حتما از این روستا دیدن کنید. فاصله این روستا تا تبریز حدود ۵۰ کیلومتر است.

جنگل ارسباران

ارسباران.jpg

جنگل ارسباران از جمله جاذبه هایی است که در تمامی فصول سال مورد علاقه گردشگران برای سفر کردن است. در فصول مختلف سال تورهای طبیعت گردی ویژه ای در تین منطقه برگزار می شود و گردشگران از نقاط مختلف برای دیدن این طبیعت بکر و دست نخورده راهی تبریز می شوند. همچنین این منطقه جدا از طبیعت زیبا و چشم انداز عالی جاذبه های تاریخی نیز در دل خود دارد. از جمله آثار تاریخی این منطقه می توان به قلعه بابک، قلعه پشتو، قلعه جوشین، دژ قهقهه، بقعه شیخ شهاب الدین و بازار اهر اشاره کرد.

پارک ائل گولی

پارک ائل گلی .jpg

ائل گلی از جمله جاهای دیدنی تبریز است که به سادگی نمی توان از آن گذشت. در واقع با بازدید از ایل کلی با یک تیر چند نشان می زنید. هم از پیاده‌روی در میان درختان و گل‌ها لذت ببرید، هم روی دریاچه قایق‌سواری کنید و‌هم در رستوران‌ها و کافه‌های داخل و اطراف ائل‌ گلی غذاهای خوشمزه بخورید ودر مجموعه‌ی سورتمه‌ سواری کمی آدرنالین ترشح کنید.

rezazadeh

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

فروشگاه اینترنتی فراهم، مرکز خرید انواع سوغات، قهوه ، شکلات ایرانی و خارجی ، لوازم جانبی قهوه ، انواع دستگاه های قهوه می باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به تیم سان ادمین می باشد.
Copyright © 2020 sunadmin