محصول به سبد خرید اضافه شد
0

صنایع دستی تبریز

دسته‌بندی: سوغات , مقالات
تاریخ: 30 مهر 1401
بازدید: 96

فرش تبریز

شهر تبریز به شهر جهانی بافت فرش شهرت دارد. نمونه ای از بهترین فرش های دستباف اصیل ایرانی را می توانید در شهر تبریز پیدا کنید. چیزی که گردشگران خارجی عاشقش هستند. علاوه بر قالی و قالیچه های زیبا در کارگاه های فرش بافی تبریز تعداد زیادی تابلو فرش به ویژه با نخ ابریشم بافته می شود که جزو نفیس ترین و ارزشمند ترین سوغات شهر تبریز به حساب می آیند.

فرش تبریز.jpg

کفش چرم تبریز

کفش چرم تبریز.jpg

چرم تبریز زبانزد خاص وعام است. این چرم یکی از برندهای مطرح در صنعت چرم است. کافی است یکبار کفش چرم دست دوز تبریز را پا کنید تا متوجه تفاوت آن شوید.

وَرَنی بافی

ورنی بافی .jpg

ورنی بافی یکی دیگر از صنایع‌دستی تبریز است که شاید کمتر به گوشتان خورده باشد. در واقع ورنی یک نوع فرش بدون پرز است که شباهت زیادی به گلیم دارد. برای بافت ورنی بیشتر از رنگ‌های قرمز، سرمه‌ای، سفید و بنفش ملایم استفاده می‌شود. عشایر ساکن در اهر و ارسباران از ورنی به عنوان زیرانداز استفاده می کنند. شما هم می توانید این هنر زیبای دست را به عنوان یک سوغاتی منحصربفرد از شهر تبریز خریداری نمایید.

قلم زنی

قلم زنی تبریز .jpg

به طور کلی هنر قلم زنی به‌ صورت کنده‌کاری روی ظروف مسی، برنجی، نقره، طلا و مسی انجام می‌شود. این هنر زیبای ایرانی دارای دو سبک اصفهانی و تبریزی است. هنرمندان تبریزی که به هنر قلم زنی تسلط دارند با حرکت و فشار مچ دست نقش‌ها را بر روی ظروف مختلف ایجاد می‌کنند. این نقش ها نیز دارای استحکام و درعین‌حال ظرافت زیادی هستند. خرید ظروف قلم‌زنی می‌توانند جزو به یادماندنی ترین سوغات از شهر تبریز باشد.

rezazadeh

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

فروشگاه اینترنتی فراهم، مرکز خرید انواع سوغات، قهوه ، شکلات ایرانی و خارجی ، لوازم جانبی قهوه ، انواع دستگاه های قهوه می باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به تیم سان ادمین می باشد.
Copyright © 2020 sunadmin